انجمن در یک نگاه

تحقیقات بازاریابی، عبارت است از فعالیت‌هایی که ارتباط لازم را بین مصرف‌کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار می‌کند.

در ابتدا هدف بازاریابی، پیدا کردن تکنیک‌هایی برای افزایش فروش بود و فهم و درک مشتریان هیچ جایگاهی در بازاریابی نداشت اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید و پیشی گرفتن تولید کالاها و عرضه نسبت به تقاضا، مدیران بازاریابی به‌طور فزاینده‌ای اهمیت فهم و درک مشتریان پی بردند.

امروزه تمامی شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید و تجارت، جهت اثر بخشی بازاریابی از مجموعه‌ای از فنون تحقیقات بازاریابی بهره می‌گیرند و تحقیقات بازاریابی یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین ابزارهای تصمیم‌سازی برای مدیران بازاریابی به‌شمار می‌رود.

تحقیقات بازاریابی نخستین گام در راه شناختن خریداران است و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمان‌هایی است که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌کند.

درک هرچه بیشتر این موضوع باعث گسترش شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی در ایران همانند سایر کشورها شده است. با توسعه شرکت‌های تحقیقات بازاریابی نیاز به سازماندهی، حمایت و نظارت بر این شرکت‌ها  نیز در قالب یک انجمن صنفی احساس شد. در این راستا انجمن تحقیقات بازاریابی ایران در سال ۱۳۸۴ و به منظور گسترش، پیشبرد علمی فعالیت‌های تحقیقات بازاریابی، توسعه کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های تحقیقات بازار و روش‌ها و موضوعات مرتبط با آن توسط جمعی از فعالان صنفی تحقیقات بازاریابی تشکیل گردید.

اعضای هیئت مدیره

سید حسن افتخاریان

رئیس هیئت مدیره

شرکت مهندسی شبکه پژوهش بهنگام

پیروز ملک زاده

نایب رئیس هیئت مدیره

شرکت مشاوره نوآوران داتیک

پریسا پروشانی

دبیر و عضو هیئت مدیره

شرکت بازارنگر

سوده حبیبی

خزانه دار و عضو هیئت مدیره

شرکت رهنمایان و ایده پردازان یکتای زندگی

کامیار امامی

عضو هیئت مدیره

شرکت پژوهش بازار رسانه امروز

روزبه قنبری

بازرس

شرکت تصویر آینده 

علیرضا حاتمی فر

عضو علی البدل هیئت مدیره

شرکت دال بازار پیروز

هادی ورقائی

عضو علی البدل هیئت مدیره

شرکت کالا کاوش کالار

فاطمه عجمی

بازرس علی البدل

شرکت هیوا طرح

سید حسن افتخاریان

رئیس هیئت مدیره

شرکت مهندسی شبکه پژوهش بهنگام

پیروز ملک زاده

نایب رئیس هیئت مدیره

شرکت مشاوره نوآوران داتیک

پریسا پروشانی

دبیر و عضو هیئت مدیره

شرکت بازارنگر

سوده حبیبی

خزانه دار و عضو هیئت مدیره

شرکت رهنمایان و ایده‌پردازان یکتای زندگی

کامیار امامی

عضو هیئت مدیره

شرکت پژوهش بازار رسانه امروز

روزبه قنبری

بازرس

شرکت تصویر آینده

علیرضا حاتمی فر

عضو علی البدل هیئت مدیره

شرکت دال بازار پیروز

هادی ورقائی

عضو علی البدل هیئت مدیره

شرکت کالا کاوش کالار

فاطمه عجمی

بازرس علی البدل

شرکت هیوا طرح

مجوزها

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران دارای گواهینامه ثبت در اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی است. 

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران عضو انجمن تحقیقات بازاریابی اروپا است.

تعرفه تبلیغات

برای آگاهی از تعرفه تبلیغات در سایت انجمن تحقیقات بازاریابی ایران بر روی لینک روبه‌رو کلیک نمایید.

اسکرول به بالا