اهداف انجمن
انجمن تحقیقات بازاریابی ایران به عنوان تشکل صنفی شرکتهای تحقیقات بازاریابی ایران اهداف زیر را دنبال میکند:
- ايجاد يك نظام حرفهاي براي اعتلاي حرفه و احقاق حقوق صنفي و قانوني اعضا انجمن.
- توسعه پژوهشهای بازاریابی، اجتماعی و نظرسنجی در کشور به نحوی که این پژوهشها و مشاورههای مبتنی بر آن بتواند به عنوان یکی از عوامل اصلی در تصمیمات مؤثر مدیریتی در بخشهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی اعم از دولتی و خصوصی، انتفاعی و غیر انتفاعی و همچنین حمایت از مصرفکنندگان در نظر گرفته شود.
- كوشش براي هماهنگي در امور آموزش، ارتقاي مهارت و تأمين نيروي انساني مورد نياز، همكاري با وزارت كار و امور اجتماعي و ساير دستگاهها و نهادهاي ذيربط.
- برنامهريزي براي تأمين نيازهاي صنفي، آموزش، توسعه و گسترش فعاليتها.
- حمايت و دفاع از حقوق و منافع صنفي و حرفهاي اعضا از طريق ارائه پيشنهاد و جلب پشتيباني مراجع و سازمانهاي دولتي و ملي نسبت به هدفهاي انجمن.
- فراهم آوردن بستر مشارکت همه جانبه تمامی شرکتها، مؤسسات، پژوهشگران، اساتید و دستاندرکاران صلاحیتدار در حرفه تحقیقات بازاریابی اجتماعی و نظرسنجی.
- حضور فعال به عنوان یک مرجع تخصصی و ذیصلاح در مسائل حقوقی و حرفهای مربوط به تحقیقات بازاریابی در داخل و خارج از کشور.
- فراهم نمودن موجبات بهبود کیفیت تحقیقات بازاریابی در ایران و بالا بردن میزان بهرهوری حرفه.