گزارش جهانی تحقیقات بازاریابی ، صنعت جهانی تحقیقات وداده را 80 میلیارد دلار ارزش گذاری می کند

آمستردام 9 سپتامبر 2019 : گزارش سالانه ایزومار در مورد صنعت جهانی تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که حوزه تحقیقات بازار در سال 2018 تا حدودی نسبت به سال 2017 رشد نشان می دهد و در حال حاضر بیش از 47 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری می شود (درسال 2017، 46 میلیارد دلار بوده است). تجزیه و تحلیل داده ها و نظیر آن  بینش، با نرخ بیشتری به نسبت تولید ناخالص ملی یعنی حدود 10%رشد می کند. در آن بخش صنعت که به صورت سنتی تعریف شده، آهنگ رشد کاهش پیدا  کرده است و در عوض، بخش تجزیه و تحلیل داده ها و تولید بینش (insight) شاهد رشد 10% بالاتر از رشد ناخالص تولید جهانی(GDP).است.

در سال 2018 با در نظر گرفتن هردو بخش ،گردش مالی برای تحقیق و بینش ، 80 میلیارد دلار است (در مقایسه با 76 میلیارد دلار در سال 2017)

وضعیت بین المللی تا حدود زیادی چالش برانگیز بوده است، با توجه به اینکه درصنعت تعریف شده به صورت سنتی ، همه ی مناطق رشد منفی نشان می دهد ،به استثنا اقیانوسیه(7/3+%) ،به لطف رشد عالی که در چین گزارش شده است (9/11%)

آمریکای شمالی با 1،0+% ثابت می ماند ، درصورتیکه خاورمیانه 2/9-% و به دنبال آن آمریکای لاتین 7/2-%کاهش نشان می­­­­دهند. آفریقا که درسال 2017 بالاترین رشد را داشت ، جایگاه خود را در سال 2018 به صورت مطلق حفظ می­کند، درصورتی که تورم بالا دربرخی از بازارهایش گرایش مثبت این منطقه را بطور واقعی به رشد منفی 2/1-% تبدیل می کند. جایگاه نسبی 5 کشور اول (ایالت متحده آمریکا، انگلیس ،آلمان، فرانسه و چین) بدون تغییر، متناسب با وزن مناطق دنیا حفظ می­شود.

5 بازار بزرگ از این قرارند:

۲۰۲۰۰۱۰۴_۱۳۳۴۱۸

گردش مالی متعلق به تحقیقات کمی در سطح جهان از 81% درسال 2017 به 78% در سال 2018 کاهش یافت ، در حالیکه سهم تحقیقات کیفی مانند سال 2017 همان 14% ثابت ­ماند.

هزینه بر پایه ی بخش:

درست مثل سال 2017 ، 50% از هزینه های جهانی از 3 بخش اصلی سر چشمه می گیرند:

محصولات غیر با دوام مصرفی ، رسانه و سرگرمی و دارویی. در صورتی که سهم هزینه هرنوع مشتری برای هر کدام از مناطق قطعا تفاوت میکنند، با این حال، بخش محصولات غیر با دوام مصرفی به عنوان یکی از 3 پیمانکار اصلی در هر منطقه حضور دارند، بخش دارویی بخصوص در اروپا (9%)، آمریکای شمالی (24%) آسیا و اقیانوسیه (9%) حضور داشته اند.

به طور کلی، محصولات غیر با دوام مصرفی19 % و رسانه و سرگرمی باهم و همراه با دارویی 16% از هزینه تحقیقات بازار را به خود اختصاص می دهد.

در ایالات متحده آمریکا، رسانه و سرگرمی با 25% در صدر می ماند و وضعیت تقریبا ثابت است، در صورتی که بخش محصولات غیر با دوام مصرفی ادامه کاهش داشته تا به 10% می رسد (1% کاهش نسبت به 2017).

رشد برای 10 شرکت برتر:

10 شرکت برتر تحقیقاتی در 2018 بیش از 50% از گردش مالی تحقیقات در جهان (در مقایسه با 6،49% در 2017) و درآمد کلی 77/23 میلیارد دلار آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

10 شرکت برتر در حوزه بینش عبارتند از:

۲۰۲۰۰۱۰۴_۱۳۳۷۱۹

 

فین رابن، مدیر کل ایزومار در مورد یافته ها می گوید”با وجود پیش بینی افت در حرفه تحقیقات، امسال گزارش جهانی تحقیقات بازار نشان می دهد که ، صنعت ما همچنان رشد خود را در سال 2018 ادامه داده است، البته کمی کند تر.

خوش بین هستیم، ما در هر 2 بخش صنعت تحقیقات رشد می بینیم چه با تعریف سنتی آن و چه با تعریف جدید و توسعه یافته آن، و این نشان می دهد که برای داده های کار بردی که مبتنی بر شواهد و بینش  (insight)باشند قویا درخواست وجود دارد.

در مورد گزارش جهانی تحقیقات بازاریابی:

این مطالعه، گردش مالی این صنعت را در سطح ملی، منطقه ای و جهانی اندازه گیری می کند و شامل کارهای اجرا شده توسط شرکتها یا انستیتوهای تحقیقات بازار است. ایزومار، گزارش جهانی تحقیقات بازار را با همکاری حسابرسها و مشاوران BDOتهیه می کند.

این اطلاعات از طریق انجمن ملی تحقیقات بازار هر کشور، شرکتهای برجسته، تحلیل گران مستقل و نمایندگان ایزومار در دنیا ارائه می شود. اعتبار تخمینها از طریق باز بینی تقاطعی منابع، سنجیده و تایید می شود. زمانی که کشوری نمی تواند به موقع یا کامل ارزشیابی از صنعت خود را بفرستد، برای حفظ ثبات داده ها و مقایسه های منطقه ای در طول زمان، رشد تولید ناخالص ملی در نظر گرفته می شود.

همه ارقام و داده ها بر پایه گردش مالی به دلار امریکاست. نرخ رشد مطلق و خالص هر کشور بر مبنای گردش مالی به ارز محلی در سالهای 2017 و 2018 می باشد. برای دستیابی به نرخ رشد خالص، گردش مالی بر مبنای نرخ تورم آن کشور و نرخ تبدیل ارز (ارائه شده توسط IMF) برای 2018 محاسبه می شود.

برخی سوالها در این مطالعه توسط کلیه کشورها پاسخ داده نشده اند و برای آنهایی که پاسخ نداده اند، این سوالها از جداول مربوطه حذف می شود.

ترجمه کلیاتی از گزارش جهانی تحقیقات بازاریابی ایزومار

پریسا پروشانی عضو هیئت مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی  ایران- بازارنگر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا